wtorek, 5 stycznia 2016

Kot wśród gołębi - Agata Christie

Na kolejne schrupanie literatury mojej ulubionej autorki wybrałam "Kota wśród gołębi" - historii kryminalnej mającej swoje miejsce w szkole dla dziewcząt. Nazwijmy ten wybór swoistym pożegnaniem roku szkolnego. 
W najlepszej szkoły dla dziewcząt w Anglii zostaje zamordowana nielubiana nauczycielka gimnastyki, pani Springer. Kobieta wścibska, która  znała wszystkie wstydliwe tajemnice innych. Niedługo po tym wydarzeniu zostają odkryte kolejne zwłoki... a później jeszcze jedne. Czarny cień padł na ekskluzywną placówkę - czy ma to jakiś związek z zaginionymi klejnotami księcia Rabatu?
 
Na te wszystkie pytania odpowie czytelnikowi sławny Herkules Poirot, belgijski detektyw. Tajemnic jest wiele, a wszystko jest tak zawiłe, że łatwo o pomyłkę.
 
Niestety z bólem serca muszę przyznać, że nieco zawiodłam się na "Kocie wśród gołębi". Jak do tej pory (a mam na swoim koncie 9 książek Christie) jest to najgorsza  powieść "Królowej". 

Powieść obfituje w mnogość zagadek oraz podpuch. Czytelnik musi wytężyć swoje szare komóreczki i zastanawiać się. A nie jest to wcale takie łatwe, bowiem raz po raz pojawiają się kolejne niewyjaśnione okoliczności. Jak zawsze Agata Christie umiejętnie stworzyła historię, którą pochłania się w całości.

A mimo to miałam malutki problem z odnalezieniem się w tej książce. Wyjaśnienia tez mnie zbytnio nie przekonywały... A fakt, że główny bohater pojawił się dopiero pod koniec lektury jeszcze bardziej mnie zniechęcił. Jednakże nie na tyle, bym przerwała książkę! Agata Christie jest znana z tego, że jej kryminały nie zawsze stoją na równym poziomie. 

Do czytelnia przyciąga nas lekkie pióro autorki. Język jest prosty - przyjemnie się czyta. Trudno się oderwać od tych 250 stron. "Kot wśród gołębi" mimo lekkiego poślizgu został, jak zawsze, genialnie skonstruowany. Każdy fakt pod sam koniec został połączony w bardziej lub mniej logiczną całość.
 
Polecam, bo cóż innego mogę powiedzieć? Naprawdę zachęcam do czytania powieści kryminalnych "Królowej Kryminałów". Myślę, że się nikt nie zawiedzie - moje rozczarowanie jest spowodowane tym, że już nieco poznałam Agatę Christie i wiem, że mogła rozegrać tę akcję troszeczkę lepiej.

RECENZJA POCHODZI Z BLOGA ZNAJDŹ WYMARZONĄ KSIĄŻKĘ 

4 komentarze:

  1. "Agata Christie jest znana z tego, że jej kryminały nie zawsze stoją na równym poziomie. "

    Obawiam się, że akurat to nie jest prawda. Ostatnie książki Christie wyraźnie odstają poziomem od jej wcześniejszych dokonań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli... powtórzyłeś to, co napisałam w recenzji... czy ja czegoś nie zrozumiałam? Może miało być: "Obawiam się, że akurat to jest prawda"?

      Usuń
  2. Ojoj, rzeczywiście! To ja źle odczytałem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O "Kot wśród gołębi". Właśnie ostatnio czytałam. Ciekawa książka. Odwaga nastolatki, która znalazła klejnoty zrobiła na mnie wrażenie.

    OdpowiedzUsuń