poniedziałek, 24 września 2012

Minął rok - podsumowanie i plany

Pewnie nie ja powinnam pisać to podsumowanie, gdyż na bloga zajrzałam przez ten rok najwyżej kilka razy, zrzucając na Viv nawet porządkowanie etykiet.

Napiszę, jak wyglądało to z mojej perspektywy. Udało mi się zrealizować plan czytelniczy, natomiast jeśli chodzi o przygotowanie dyskusji, okazało się w praniu, że moja znajomość dzieł Agaty jest już mocno zwietrzała i wymagałaby odświeżenia przynajmniej niektórych tekstów. Na to jednak zabrakło mi już czasu i motywacji.
Dlatego też dział Herbatki u Agatki zieje w tej chwili przeraźliwą pustką.

Nie zawiodły za to uczestniczki.
Na prawej bocznej szpalcie znajdziecie listę tekstów opublikowanych przez poszczególne wyzwaniowiczki. Na szczególne wyróżnienie zasługują Nutta (9 tekstów), Anek7 i Kasiek (po 7), Cat Rock (6) oraz Jolajka (5).

A propozycje na kolejny rok są następujące:
1) Kontynuacja wyzwania: pojawiło się ostatnio kilka blogerek z wielkimi planami czytelniczymi, zawieszanie projektu w tym momencie byłoby zatem sztuczne.
2) Klub dyskusyjny na temat wybranej lektury: nie jest jasne, czy w przypadku klubu dyskusyjnego lepiej sprawdza się demokracja czy dyktatura, w każdym razie na początek proponuję
MORDERSTWO W ORIENT EKSPRESIE
jako lekturę na początek listopada.
Dlaczego właśnie tę książkę? Poza tym, że uważana jest za jedną z lepszych dzieł Agaty Christie, przeczytało ją już sporo uczestniczek wyzwania, stąd też, nawet gdyby się tym razem nikomu nie udało, powinni się znaleźć chętni do dyskusji. Poza tym- gdyby tak kolejną lekturę poświęcić pannie Marple, to już byłby jakiś przyczynek do dyskusji na temat dwojga detektywów:).
3) Jeśli ktoś ma pomysł na rozwój bloga i chciałby się przyłączyć do grona administratorów, zapraszam do kontaktu mailowego. A jeśli ktoś ma tylko propozycje, zapraszam do zostawiania komentarzy:).
4) Zapraszam też do zgłaszania swoich tematów do dyskusji. Macie uprawnienia do tworzenia postów, możecie je wykorzystać także w tym celu.



P.S. W tekście używam uparcie form żeńskich, ale nie oznacza to oczywiście, że projekt skierowany jest wyłącznie do pań. Zdaje się, że nawet zgłosił się jeden miłośnik Miss Marple, ale na razie milczy jak grób.



22 komentarze:

  1. Gratulacje z okazji okrągłej rocznicy. Wstyd przyznać, ale sama odpadłam z grona administratorów, bo po prostu mało czytałam w zeszłym roku Agathy. Czas nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do mnie pijesz?:P Milczę, bo Agata mi zupełnie wypadła z planów, niestety:( Wyciągnąłem kusząco to, co ostatnio polecała Lirael i może wreszcie coś z tego będzie:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze mało subtelna była ta przygadywanka, zwalmy to na sezon grypowy:).

      Usuń
    2. Spoko, zdrowiej sobie w spokoju:P

      Usuń
  3. Gratuluję i zazdroszczę :) Agathę bardzo lubię, ale jakoś nie mam czasu na bieganie do biblioteki po jej starsze dzieła nad czym boleję

    p.s. Czy można wyłączyć weryfikację obrazkową? Strasznie przeszkadza (przynajmniej mi)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyłączone. Nie wiedziałąm, że jest:(.

      Usuń
  4. hanba mi bo recenzji kilku nie wstawiłam. W przyszłym roku wyzwania się poprawię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiek, mi te Twoje recenzje migają przed oczami w czytniku niczym pachołki na katowickiej, już straciłam rachubę co i gdzie:).

      Usuń
    2. egostycznie publikuję u siebie, a tu bywa, że zapominam :P

      Usuń
  5. Szczerze przyznam, odpuściłam. Gubię się w wyzwaniach, coś muszę z tym zrobić.Jakiś plan marszruty przez literackie pola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja olałam wyzwania, i czytam co podleci (inna sprawa, że nie mam kiedy pisać). No i okazuje się paradoksalnie, że już miałam się wypisywac z wyzwania rosyjskiego, a tu mi ileś książek rosyjskich i o Rosji wpada.
      No i do żadnych nowych się już nie zapisuję.

      Usuń
  6. Ostatnio z Agathą u mnie stanęło, ale na pewno wrócę do niej. Orient Express koniecznie muszę przeczytać, tylko żeby ktoś to w końcu zwrócił do biblioteki!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem co czujesz, niezwaracanei książek do biblioteki to taki nowy sport:(. Ja mogę si podzielić swoim kieszonkowym egzemplarzem, ale po dyskusji dopiero:(.

      Usuń
  7. To jutro wybieram się do biblioteki po " Morderstwo w Orient Expressie":)
    Co do samego wyzwania, dużo sobie po nim obiecywałam, ale też trochę odpuściłam. Jednak nastawienie już zmienione, cała lista kryminałów Agathy przygotowana. Teraz nic,tylko herbatka, książka i czytamy:) (zobaczymy jak wyjdzie w praniu...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mery,
      mi się przez cały rok nie chcialo Agaty czytać, a etraz owszem:). Będzie mi miło, jeśli dasz radę wziąć w dyskusji:).

      Usuń
    2. Izo, też bym chciała, ale jak się okazało, moja rodzona biblioteka posiada tylko jeden egzemplarz "Morderstwa"! Niedopatrzenie straszne, bo jest on oczywiście "w czytaniu". Ale nic. Może uda się jeszcze zakupić:)

      Usuń
  8. ja czytać będę Agatkę na pewno, jak dużo to zależy od czasu, bo wracam do pracy.... do tego potem żłobek, dom, dziecko.... ale będę się starać zajmować pkt 1 czyli wyzwaniem
    Jednak w jednej rzeczy muszę prosić o poprawkę, bo wyświetlone jest, że uczestnik-ejotek (1) a ja 3 recencje wstawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawione. Przepraszam za niedopatrzenie :)

      Usuń
    2. :) ależ ja się nie gniewam

      Usuń
    3. Ejotek,
      to powodzenia w sprawdzaniu si w podwójnej roli, a wyzwaniem się nie przejmuj. I tak już Twój wklad jest całkiem znaczący:).

      Usuń
  9. Proponuję podsumowanie dwóch lat działalności :)

    OdpowiedzUsuń