czwartek, 8 grudnia 2011

Dom zbrodni

 - Próżność?
- Tak. Nigdy nie spotkałem mordercy, który nie byłby próżny... W dziewięciu przypadkach na dziesięć to właśnie próżność prowadzi do zguby. Mogą bać się tego, że zostaną złapani, ale nie mogą powstrzymać się, żeby nie pochwalić sie swoim sprytem i zazwyczaj sa przekonani, że przechytrzyli policję. I jeszcze jedna rzecz: morderca lubi mówić.
- Jak to mówić?
- Widzisz, morderstwo wyobcowało cię sposród ludzi. Chciałbyś powiedzieć o tym komuś, ale nie możesz. I dlatego tym bardziej tego pragniesz. Zatem jeśli nie możesz mówić o tym, jak popełniłeś zbrodnię, przynajmniej będziesz mówić o samej zbrodni: rozważać szczegóły, wymyslać teorie. Na Twoim miejscu, Charles, tego bym szukał.

6 komentarzy:

  1. O, mam wrażenie, że chyba "tej Agathy" nie czytałam :) No to mam już czego poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się w końcu zabrać za tę autorkę, bo na koncie mam tylko Dziesięciu Murzynków...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodam, że Mistrzyni powiedziała, że jest to jedna z jej ulubionych książek, a ten cytat naprowadził mnie na myśl, kto jest mordercą...ale nic więcej nie powiem :). Udanego śledztwa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie miałam szczęścia jej przeczytać, ale myślę dna nią:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. http://mcagnes.blogspot.com/2009/11/tam-piaski-spiewaja-josephine-tey.html
    Podobny cytat i też z kryminału :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku, ja zrobiłam sobie listę, które juz przecytzałam, bo inaczej bym się pogubiła :P Ostatnio w ferie przeczytałam kilka, a jedna nawet znajdzie się w mojej prezentacji maturalnej :D

    OdpowiedzUsuń