czwartek, 15 września 2011

Zaproszenie na herbatkę :)

Five o'clock tuż tuż, zsynchronizujmy zatem zegarki. Tea time, tea party time!

Zapraszamy Was na urodzinową herbatkę i to nie byle jaką, lecz u prawdziwej angielskiej Lady. W programie przewidziane są: ciasteczka, na których można połamać zęby, dużo ciętych ripost, stare koronki i... arszenik. Czy wiecie już, kto będzie naszą gospodynią?

Oto lista jej życiowych dokonań w telegraficznym skrócie: dwóch mężów, jedna córka, 90 powieści i sztuk teatralnych, dwa miliardy sprzedanych egzemplarzy książek, około 80 (co najmniej) adaptacji kinowych i telewizyjnych, nie mówiąc już o grach komputerowych.

O kim mowa? O Królowej Zbrodni - Agacie Christie, dzisiejszej jubilatce, bowiem mija właśnie 121 rocznica jej urodzin. Wprawdzie co jakiś czas pojawiają się pretendentki do tego zaszczytnego tytułu, ale jak wiadomo - "Królowa jest tylko jedna"*.

Agatha Christie króluje także na polskich blogach książkowych. Każdego tygodnia pojawia się co najmniej kilka recenzji tytułów z jej bogatego dorobku - i to całkiem spontanicznie, bez reklamy i rozmachu marketingowego roztaczanego wokół wszelkich nowości wydawniczych.

Celem tego bloga (wspomniana angielska herbatka jest jednocześnie jego zebraniem założycielskim) jest nadanie bardziej scentralizowanej formy temu oddolnemu ruchowi (kto wie, może kiedyś fani Christie wystawią własną reprezentację do Sejmu?), a przede wszystkim wspólna wymiana wrażeń z lektury. Będziemy nie tylko wspólnie czytać powieści Agathy, ale także dyskutować na tematy związane z jej twórczością (choćby o wyższości Poirota nad panną Marple, bądź odwrotnie) i życiem (omówimy kwestię jej tajemniczego zniknięcia oraz fascynację archeologią). Będziemy również dzielili się co bardziej smakowitymi cytatami z jej prozy.

Zapraszamy zarówno starych wyjadaczy, jak i tych, którzy przygodę z Królową Zbrodni mają dopiero przed sobą, a potrzebny jest im pretekst, żeby ją zacząć.


Zasady:

  1. Warunkiem przystąpienia do projektu jest zgłoszenie takiej chęci w komentarzu pod tym postem (proszę w nim podać adres e-mail, na który ma być wysłane zaproszenie).
  2. Uczestnicy zobowiązują się do przeczytania co najmniej jednej książki autorstwa Lady Agathy na pół roku.
  3. Mile widziane są również omówienia filmów, seriali, spektakli czy gier komputerowych - pełnej puli kulturalnej zainspirowanej tekstami autorki.
  4. Raz na miesiąc zapraszamy do klubu dyskusyjnego - każdy może zgłosić propozycję tematu spotkania: czy będzie to konkretna książka, czy zagadnienia natury bardziej ogólnej, ale związane z twórczością bądź życiem pisarki. Lista spotkań i ich tematów znajduje się w zakładce Herbatki u Agatki.
  5. W ramach wyzwania kolekcjonujemy co smakowitsze cytaty z książek autorki. Co dwa miesiące będziemy organizować przegląd najciekawszych fragmentów z przeczytanych przez nas książek. Możliwe jest nadanie temu wydarzeniu formy konkursu :)
  6. Zakończenie (a przynajmniej podsumowanie wyzwania) planowane jest przy kolejnej urodzinowej okazji, czyli 15.09.2012 roku.
    Zapraszamy na herbatę, a przy okazji także do udziału w wyzwaniu :)


    *I bynajmniej nie jest nią pani Rabczewska z Ciechanowa ;)
    Źródła zdjęć: (1) (2)

    70 komentarzy:

    1. Akurat miałam się zmotywować do czytania jej książek. I mam preteksst. Dołączam się oczywiście!

      OdpowiedzUsuń
    2. Super ! Uwielbiam Agathę Christie i z przyjemnością odświeżę sobie jej twórczość. Dołączam :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Nie mialam jeszcze okazji dobrze poznać twórczości Agathy, ale po przeczytaniu kilku jej książek bardzo ją polubiłam. Z przyjemnością dołączę do tej inicjatywy i potraktuję ją jako pretekst do dalszego czytania kryminałów jej autorstwa. :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Dopiszcie i mnie, jednej Agacie na pół roku powinienem dać radę:) A jak nie - to nahajem po białych plecach??

      OdpowiedzUsuń
    5. To ja też chcę... :)
      Doskonały pomysł z agatkowym wyzwaniem. Najbardziej się cieszę na klub dyskusyjny.

      OdpowiedzUsuń
    6. to jestem :)

      uwielbiam Agathę, ale to już wiadomo :)

      OdpowiedzUsuń
    7. O matko! Jak się cieszę, dziękuję za zxaproszenie!!! czytam regularnie Agathę Christie, w tym roku 13 powieści już połknęłam i ciągle mi mało ale super strona!!!!!!!!!!!!!!

      OdpowiedzUsuń
    8. Ależ mi się podoba ten pomysł! Co wakacje czytam jakąś książkę Agatki, a tym razem miałam tyle czytania, że nie dałam rady i - proszę bardzo - za Waszym pośrednictwem sama wyszła mi naprzeciw. Dopiszcie i mnie. Jak się nie uda, to najwyżej razem z zacofanym.w.lekturze podłożę się pod nahaj :-)

      OdpowiedzUsuń
    9. Mam już kilka powieści Christie i miałam w końcu wpaść do Lady Agathy na herbatę oraz małe przypomnienie jej literatury.
      Z chęcią skorzystam z zaproszenia i pragnę dołączyć do tej zacnej grupy ;)

      OdpowiedzUsuń
    10. Mając naście lat przeczytałam chyba wszystkie powieści A.Christie wydane po polsku, z chęcią je odświeżę :)
      Ale żeby formalności stało się zadość- jak najbardziej wyrażam chęć :)

      OdpowiedzUsuń
    11. Uwielbiam autorkę, choć nie czytałam wielu jej książek. Może taki projekt mnie zmotywuje - chętnie się zgłaszam :))

      OdpowiedzUsuń
    12. Moja ulubiona autorka więc: chętnie wezmę udział. Zbieram jej książki, więc chcę wziąć udział, cytaty? Już mam ich sporo! powiew.krzyku@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
    13. Ja od dawna uwielbiam Christie i chętnie przyłączę się do akcji. Mój mail: pa-zajac@wp.pl

      OdpowiedzUsuń
    14. to ja poproszę, bo jak raz na pół roku...:) bardzo fajna akcja:)
      migotar@gmail.com
      pozdrawiam

      p.s. ja jestem z Ciechanowa jakby się kto pytał:)

      OdpowiedzUsuń
    15. Przeczytałam parę książek Agathy, a wyzwanie zmobilizuje mnie do sięgnięcia po następne.
      nutta@gazeta.pl

      OdpowiedzUsuń
    16. Zabiją mnie kiedyś wyrzuty sumienia spowodowane tym, że mało czytam tego, co powinnam biorąc udział w różnych wyzwaniach. Ale i tak poproszę o wpisanie na listę - będę czarować rzeczywistość i powtarzać sobie "dam radę":-)

      OdpowiedzUsuń
    17. Ja też oczywiście pragnę dołączyć. Akurat postanowiłam odświeżyć swoją znajomość twórczości Agaty. Więc jak tu nie ulec takiemu zaproszeniu.
      smyk5@poczta.onet.eu

      OdpowiedzUsuń
    18. Ja też chcę - bo lubię Agatkę:)

      Anek7@poczta.onet.pl

      OdpowiedzUsuń
    19. Zglaszam sie z duza checia - wlasnie postanowilam wrocic do Krolowej Kryminalu (przepraszam za brak polskich znakow)
      i.love.impala.67@gmail.com

      Caitri

      OdpowiedzUsuń
    20. Dobre towarzystwo do herbatki...a w zanadrzu ploteczki o morderstwach. I słodycz, i goryczka...wszystko, co trzeba.
      Nie najlepiej mi się sprawdzają wyzwania, ale tu bym chciała spróbować.
      Pozdrawiam
      ren
      (renbor1@gazeta.pl)

      OdpowiedzUsuń
    21. Jaki fajny pomysł. Chętnie dołączę, bo uwielbiam książki tej pisarki. I nie tylko kryminały. Napisała też kilka romansów, ale wydała je pod przybranym nazwiskiem :)
      dorfi123@gazeta.pl

      OdpowiedzUsuń
    22. Świetny pomysł! Zgłaszam się, zdecydowanie :)
      (justyna.pxw@gmail.com)

      OdpowiedzUsuń
    23. Jejku, ale ja mam sklerozę
      mail to : annathea@poczta.fm

      OdpowiedzUsuń
    24. O ile jeszcze można, to z chęcią się zgłoszę. :) Od dawna chciałam przeczytać coś tej autorki, ale motywacja jest równa zeru, a skoro będzie to w pewnym stopniu obowiązek, to mam nadzieję, że się z niego wywiążę. :)
      Ice-fire@o2.pl

      OdpowiedzUsuń
    25. Nie lubię Agaty, ale niech tam... :-)

      OdpowiedzUsuń
    26. A ja też bardzo chętnie. W domu mam tyle powieści... a przeczytałam zaledwie jakieś 15. Muszę się zmobilizować ;)


      nyx.against.phoenix@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
    27. Zapisuję się. Nigdy nie podchodziłam do wyznań, ale w końcu się przemogłam ;)

      deever23@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
    28. Agatę i Jej twórczość darzę sympatią niezmienną od lat. Chętnie znajdę się w grupie osób, które mają takie same zdanie o mistrzyni kryminału co ja.:)
      krenata@op.pl

      OdpowiedzUsuń
    29. Witam - Agatę uwielbiam od dziecka; pierwsze moje z nią spotkanie - chyba filmowe: "Morderstwo w Orient Expresie" Lumeta.
      Dlatego tez chciałabym się dołączyć - mój email: monia-w2@wp.pl

      OdpowiedzUsuń
    30. Czy ja też mogę dołączyć do zacnego grona? Bo akurat mam fazę na Agatę...

      OdpowiedzUsuń
    31. Cudowna strona:) Trafiłam tu przypadkiem, ale mam zamiar zostać na dłużej:)
      Mój mail: hanjah@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
    32. Czy ja jeszcze mogłabym się przyłączyc?
      meryherbaciana@onet.pl

      OdpowiedzUsuń
    33. Zgłaszam się i ja :). Jak na razie przeczytałam dopiero trzy książki p. Christie, ale już jestem nimi zachwycona.

      OdpowiedzUsuń
    34. Cieszę się, że trafiłam tutaj, jestem fanką Christie,przeczytałam chyba wszystkie wydane w Polsce, uwielbiam do nich wracać, szczególnie w porze zimowej, będę tu zaglądać, można się przyłączyć?
      Pozdrawiam
      barti427@wp.pl

      OdpowiedzUsuń
    35. Czy jest możliwość, abym i ja się dołączyła? Bardzo chętnie napiszę recenzję kilku książek, pani Agathy, które podbiły moje serce :-)

      OdpowiedzUsuń
    36. Dzięki za zaproszenie i przepraszam za problem :-) Zagapiłam się,

      OdpowiedzUsuń
    37. Chciałabym dołączyć.
      lena.zhp@wp.pl

      OdpowiedzUsuń
    38. Chciałabym także dołączyć :)

      kamila.czarna201@gmail.com

      Ooo witaj koleżanko z góry ;p

      OdpowiedzUsuń
    39. moja przygoda z Agathą zaczęła się już ponad 10 lat temu :) dlatego cieszę się, że trafiłam na tą stronę, poproszę o dopisani mnie do listy tropicieli :) haftyska@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
    40. Zgłaszam się, ponieważ uwielbiam książki tej autorki. Teraz czytam inne pozycje i mam nadzieję, że to wyzwanie zmobilizuje mnie do tego, żeby czytać częściej twórczość pani Agathy. :)

      megajra8@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
    41. Zgłaszam się!

      paulinazmuda@o2.pl

      OdpowiedzUsuń
    42. zgłaszam się ;)

      edith26@gazeta.pl

      OdpowiedzUsuń
    43. Ja też chciałabym dołączyć :)

      catrock@o2.pl

      OdpowiedzUsuń
    44. Przeczytałam kiedyś "Kieszen pełna żyta" i bardzo mi się spodobała.Wyzwanie jest fajne, a na pół roku jedną książkę da się przeczytać:)
      Zgłaszam się jeśli tylko jeszcze można:)
      summer21@interia.pl

      OdpowiedzUsuń
    45. Chętnie wezmę udział w wyzwaniu.;)
      ania.masajada@onet.pl

      OdpowiedzUsuń
    46. chętnie wezmę udział w wyzwaniu
      w końcu będę miała pretekst, aby zacząć czytać książki autorki :)

      milosniczkaksiazek@onet.pl

      OdpowiedzUsuń
    47. Z chęcią zgłaszam się do wyzwania, którego obiektem są książki mojej ulubionej autorki :)

      samash@op.pl

      OdpowiedzUsuń
    48. Z chęcią i opóźnieniem zgłoszę się do wyzwania ;)
      sunshineplayer@op.pl
      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    49. Dopiero stronkę znalazłam, ale Agatę uwielbiam więc będę zaglądać. Nie wiem czy uda mi się pamiętać co i kiedy trzeba pisać, ale czytam co najmniej dwie do roku, jak nie więcej :)
      ejotek1980@gmail.com
      zapraszam również na mojego bloga czytelnicza-dusza.blogspot.com
      aktualnie czytam Morderstwo na plebanii Pani Agaty :)

      OdpowiedzUsuń
    50. Aż dziw, że tak późno się o tym wyzwaniu dowiedziałam. Właściwie większość książek Agathy już przeczytałam i widziałam wszystkie ekranizacje, ale będzie przynajmniej powód, żeby je sobie powtórzyć.

      slowiarnia@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
    51. Bardzo chętnie się przyłączę :)

      megarajones@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
    52. czy będzie nowe wyzwanie od września? trochę się spóźniłam na to :(

      OdpowiedzUsuń
    53. Czekam na podsumowanie i ewentualną kontynuację, być może przyłączyłabym się.)

      OdpowiedzUsuń
    54. czytam książki Agathy od wielu, wielu lat, kilka posiadam, a więc zgłaszam się jak najbardziej

      OdpowiedzUsuń
    55. asymaka@o2.pl zapomniałam dopisać, ale, ale... czytam inne komentarze, że już za późno na moje zgłoszenie, czy to prawda?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie jest za późno, bo kontynuujemy wyzwanie :)
        Już wysyłam zaproszenie :)

        Usuń
    56. ja też bardzo chętnie się dołączę do wyzwania
      już nie mogę się doczekać :)

      OdpowiedzUsuń
    57. Wciąż się zbieram i zbieram, wiec to idealna motywacja. co mi tam. :) Zgłaszam się

      OdpowiedzUsuń
    58. Zgłaszam się do wyzwania ;)
      katarzyna.koczulap@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
    59. Nieśmiało pytam czy można do zacnego grona wielbicieli talentu Pani Christie się przyłączyć? Wielbię jej dzieła odkąd pamiętam, że chodziłam na samodzielne zakupy do księgarni…. Chętnie przyłączyłabym się do Waszej inicjatywy.

      Kasia Plichcińska - Plichcia ❀

      www.kasiowaczytelnia.blogspot.de

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. i mój mail: stitchingkate@gmail.com :)

        Usuń
    60. Zgłaszam się :)
      zkudlinska@gmail.com
      Nie czytałam żadnych książek, Agathy, więc teraz mam motywację :)
      blog: alezaczytana.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    61. Mam nadzieję, że nadal istnieje możliwość zapisania się do wyzwania. Przeczytałam kilka książek Christie, ale w natłoku książek potrzebuję mobilizacji do zwiększenia tej ilości ;)
      adres bloga: http://swiatwslowachiobrazach.blogspot.com/
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    62. Nowy rok nastał, a we mnie ochota na przyłączenie się do Waszej akcji.
      Mój blog: http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/
      adres: gutyslawa@gmail.com
      strona na facebooku, którą chętnie udostępnię na potrzeby akcji: https://www.facebook.com/pages/H%C3%A9rcules-Poirot/222353417800811

      OdpowiedzUsuń
    63. Witam, chętnie dołączę do wyzwania, strona bloga https://www.buka.net.pl/pl/n/list
      adres: biuro@buka.net.pl

      OdpowiedzUsuń
    64. Ja również chciałabym się przyłączyć. Jestem wierną fanką Agaty.

      dorota2700@gmail.com

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witaj Doroto :)
        Zapisz się, proszę do newslettera, to jak będziemy organizować kolejną odsłonę herbatki, dostaniesz informację na maila. A póki co zapraszamy do poczytania bloga i wypowiadania się pod postami oraz komentarzami :)
        Pozdrawiam Ciebie serdecznie!
        Magda

        Usuń